هوش مصنوعی DALL-E حالا می‌تواند تصاویر را فراتر از کادر آن‌ها گسترش دهد

۸ بازديد

مدل هوش مصنوعی DALL-E با قابلیتی موسوم به Outpainting می‌تواند با الگوبرداری از تصاویر، برای آن‌ها محتوایی فراتر از کادرشان خلق کند.

شرکت OpenAI قابلیت جدیدی را به مدل هوش مصنوعی DALL-E اضافه کرده که Outpainting نام دارد و به سیستم اجازه می‌دهد کادر تصاویر را گسترش داده و با توجه به سبک و سیاق محتوای اولیه اثر، به آن محتوای جدید اضافه کند.

مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر DALL-E چند وقت پیش با قابلیت‌های خارق‌العاده خود سروصدای زیادی به پا کرد. این مدل حالا ویژگی جدیدی را ارائه کرده که دوباره کاربران را شگفت‌زده کرده است. در یکی از مثال‌هایی که از این ویژگی منتشر شده، می‌توان دید که DALL-E با کمک قدرت هوش مصنوعی خود می‌تواند بیرون از کادر پرتره معروف «دختری با گوشواره مروارید» به خلق محتوا ادامه دهد.

 

در ویدیویی که در بالا می‌بینید، پیداست که این سیستم با الگوبرداری از اطلاعات نسبتا کمی که از تصویر اصلی در اختیار دارد، چگونه به خوبی می‌تواند سبک نقاش این اثر، «یوهانس فرمیر» را تقلید کند و برای نقاشی او پس‌زمینه بسیار بزرگ‌تری بکشد. در این آزمایش که توسط هنرمندی به نام «آگوست کمپ» انجام شده، می‌توان دید که او بسط اثر را به‌صورت تکه‌تکه انجام می‌دهد و گاهاً DALL-E را دوباره اجرا می‌کند تا به بهترین خروجی برسد.

هوش مصنوعی DALL-E با الگوبرداری از عکس اصلی، آن را بسط می‌دهد

مونالیزا

بسیاری از کاربران با ویژگی Outpainting دست به خلاقیت‌های گوناگونی زده و آثار متفاوتی را گسترش داده‌اند تا ببینند این هوش مصنوعی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. Outpainting از دید کلی‌تر، توانایی مدل‌های تبدیل متن به تصویر را ارتقا نمی‌دهد، اما مشخص می‌کند که OpenAI چطور می‌تواند از این فناوری در بازار بزرگ‌تری که پیش رو دارد، استفاده کند.

مدل هوش مصنوعی DALL-E در حال حاضر در فاز بتا قرار دارد، اما بیش از یک میلیون کاربر به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. هر کاربر بتا می‌تواند در ماه اول تا 50 تصویر رایگان با آن بسازد و در ماه بعد 15 تصویر رایگان دیگر دریافت کند. افراد برای ساخت تصاویر بیشتر می‌توانند به ازای هر 115 تصویر 15 دلار هزینه بپردازند.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/09/06/dall-e-ai-model-to-expand-images-beyond-their-border

اپل پیش از معرفی هدست واقعیت ترکیبی‌اش، سه علامت تجاری با برند Reality ثبت کرد

۱۲ بازديد

اپل در حال آماده شدن برای معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی خود است و حالا سه درخواست جداگانه تحت عنوان «Reality One» ،«Reality Pro» و «Reality Processor» برای علامت‌های تجاری این دستگاه توسط غول فناوری ثبت شده است.

البته همانطور که بلومبرگ در گزارش خود توضیح می‌دهد، این علامت‌های تجاری مستقیما توسط خود اپل درخواست نشده‌اند و شرکتی تحت عنوان Immersive Health Solutions, LLC آن‌ها را ثبت کرده است. کمپانی‌هایی مانند اپل، معمولا هنگام ثبت یک پتنت یا علامت تجاری، از نام شرکت‌های صوری استفاده می‌کنند تا برنامه‌های آن‌ها محرمانه باقی بماند.

علاوه بر ایالات متحده، درخواست‌ها در اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، عربستان سعودی، کاستاریکا و اروگوئه نیز ثبت شده‌اند. در هر سه پرونده به «هدست واقعیت مجازی و افزوده، عینک ایمنی، عینک و عینک هوشمند» اشاره شده است.

نام احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل

ممکن است علامت تجاری Reality One به نام خود هدست اشاره داشته باشد و همانطور که اپل دستگاه‌های رده بالاتر خود را تحت عنوان نسخه «پرو» وارد بازار می‌کند، علامت تجاری Reality Pro به نسخه بهبود یافته هدست مربوط شود. همچنین علامت تجاری Reality Processor نیز ممکن است به واحد پردازشی هدست اشاره داشته باشد که طبق شایعات، یک تراشه M2 خواهد بود.

اخبار مربوط به این علامت‌های تجاری در حالی منتشر شده که اپل قصد دارد هفته آینده (چهارشنبه 16 شهریور)، رویداد جدیدی را میزبانی کند اما به هیچ وجه نمی‌توان انتظار داشت که در آن شاهد هدست واقعیت ترکیبی آن باشیم. در این رویداد، احتمالا علاوه بر گوشی‌های سری آیفون 14، شاهد اپل واچ سری 8 نیز خواهیم بود.

در گزارش‌های قبلی آمده بود که این دستگاه تجربه‌ها و بازی‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را به کاربران ارائه می‌کند و حتی احتمالا شامل تجربیات مبتنی بر فیلم‌های هالیوودی نیز خواهد شد. هرچند اعضای هیئت مدیره اپل چند ماه قبل این هدست را امتحان کردند، اما به گفته «مینگ-چی کو»، تا ژانویه 2023 وارد بازار نخواهد شد.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/08/29/apple-trademark-filings-reality-branding-virtual-ar-vr-mixed-headset

کمپانی کیا از هیوندای EV6 GT برقی جدید خود رونمایی کرد

۱۱ بازديد

هفته خودروی مونتری ۲۰۲۲، بهترین زمان بود که کیا، هیوندای کراس اوور پرفورمنس EV6 GT خود را در آمریکای شمالی معرفی کند. این خودرو ۵۷۶ اسب بخار قدرت دارد ویک کراس اوور دو دیفرانسیل است، با این قدرت بالا می تواند در تنها ۳٫۴ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را انجام دهد و نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد که حتی یک لامبورگینی هوراکان اوو نمی تواند آن را از خط خارج کند.هیوندای جدید EV6 GT چه ویژگی هایی دارد؟EV6 GT جدید را نباید با نمونه های موجود اشتباه گرفت؛ اگرچه به جز چراغ های نئونی و رینگ‌های ۵۰ سانتی ظاهر این خودرو تا حد زیادی شبیه به نمونه های قبلی است، اما آنچه درون این خودروست واقعا مهم است.این خودرو به دو پیشرانه برقی سوار بر دو محور مجهز است که بصورت ترکیبی نهایت قدرت ۵۷۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۷۴۰ نیوتن متر را تولید می کنند.هیوندای جدید EV6 GT چه ویژگی هایی دارد؟EV6 GT از نظر زیبایی، آلیاژهای ۵۳ سانتی، کاپوت تاشو، سپرهای جلو و عقب جدید، اسپویلر هوا و چندین قطعه دیگر از کیت عملکرد محور را به دست می‌آورد تا آن را از EV6 معمولی متمایز کند. همچنین این مدل دارای صندلی ‌های سطلی جیر و نشان GT در داخل خود است.هیوندای جدید EV6 GT چه ویژگی هایی دارد؟مانند بقیه تولیدات این کمپانی، EV6 GT از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی گروه هیوندای بهره خواهد برد که شارژ سریع ۷۰ درصد ظرفیت باتری را در ۱۸ دقیقه با ۳۵۰ کیلووات امکان پذیر می کند. با این حال، EV6 GT، سه حالت رانندگی جدید دارد: GT Drive، My Drive و  Drift Mode.هیوندای جدید EV6 GT چه ویژگی هایی دارد؟حالت GT Drive، عملکرد موتورهای EV6 GT، ترمز، فرمان، سیستم تعلیق، e-LSD و سیستم های کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) را در پویاترین تنظیمات خود بهینه می کند. رانندگان همچنین می‌توانند تنظیمات سفارشی‌سازی شده را با استفاده از حالت My Drive ایجاد کنند تا با تنظیمات انتخابی خود رانندگی کنند. لذت واقعی با Drift Mode شروع می شود، که اکثریت نیرو را به چرخ های عقب منتقل می کند تا یک تجربه هیجان انگیز کاملاً برقی داشته باشد.هیوندای جدید EV6 GT چه ویژگی هایی دارد؟هنوز هیچ صحبتی در مورد قیمت این خودرو وجود ندارد، اما می توان حدس زد که قیمت این مدل بیشتر از  ۶۲,۰۰۰ دلار باشد. زمانی که EV6 در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ به فروش رسد، متوجه قیمت آن خواهیم شد. EV6 GT با اختلاف قدرتمندترین خودرویی خواهد بود که کیا تا به حال ساخته است.

منبع:

https://rooziato.com/1401413532/kia-goes-full-beast-mode-with-the-new-576-hp-ev6-gt/

شیائومی از دستگاه رطوبت‌ساز جدید خود با قیمت 15 دلار رونمایی کرد

۹ بازديد

شیائومی دستگاه MIJIA Humidifier 2 را در بازار چین عرضه کرد. همان طور که از نام آن برمی‌آید، این محصول نسل دوم رطوبت‌ساز می‌جیا است که حدود دو سال پس از مدل قبلی معرفی و عرضه شده است.

رطوبت‌ساز جدید شیائومی دارای 5 ارتقای عمده در مقایسه با نسل پیشین خود است اما همچنان برچسب قیمتی 15 دلاری دو سال پیش را حفظ کرده است.

مشخصات دستگاه رطوبت‌ساز می‌جیا 2 شیائومی

مدل پیشین این محصول ظرفیتی 4 لیتری داشت و قادر بود تا 36 ساعت به تولید رطوبت بپردازد و مشکل پر کردن مداوم مخزن آب را از میان برده بود. با این حال شیائومی در رطوبت‌ساز جدید حجم مه یا رطوبت تولیدی را از 280 میلی‌لیتر در ساعت به میزان 300 میلی‌لیتر در ساعت ارتقا داده است.

گفتنی است که این محصول مجهز به یک هسته سرامیکی اتمیزه شده است که کمک می‌کند دستگاه رطوبت‌ساز جدید شیائومی ذرات آب را مسدود کند. ویژگی مذکور باعث می‌شود تا این محصول آبرسانی بهتری را فراهم کند.

همچنین برخلاف مدل پیشین، کاربر این دستگاه نیازی نیست تا برای پر کردن مخزن آب در آن را باز کند. این مدل همچنین برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر از چرخش 360 درجه نیز برخوردار است. این در حالی است که مدل پیشین رطوبت تولید شده را تنها در یک جهت رها می‌کرد.

علاوه بر موارد مذکور، محصول جدید شیائومی تا 99.9 درصد ضد باکتری است، در نتیجه از رشد باکتری و میکروب در مخزن آب جلوگیری می‌کند. همینطور برخلاف مدل پیشین میزان آب موجود در آن از طریق یک بخش شفاف روی بدنه به صورت دیداری قابل مشاهده است.

در پایان گفتنی است که این محصول با ظرفیت 4 لیتری قادر است تا 30 ساعت به تولید رطوبت بپردازد و هم اکنون در بازار چین قابل تهیه است اما اطلاعاتی از عرضه جهانی آن در دست نیست.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/08/03/xiaomi-launched-mijia-humidifier-2-in-china-market